Mi a Kreatív Baba Program?
Alapja a könyvek tudásanyaga, tapasztalatok, és a képzés során tanultak (Csecsemő-szülő konzulens képzés).
CSAK EGÉSZSÉGES BABÁK SZÜLEINEK szól, arról, hogy ezt a testi-lelki egészséget, a tapasztalási vágyat, kreativitást hogyan tartsuk fenn a gyermekünkben.
Ki készítette?
Kozma Emese
keresésekben Kozma Emese – medvemese, FaceBook profilom itt, itt pedig a másik weboldalam rólam szóló részlete
A KBProgram úgy indult, mint játékajánló, amihez feldolgoztam sok-sok játékokkal és játszással foglalkozó könyvet. Jegyzetet írtam belőle, és bemutattam a játékokat. Később kiegészült népszerű szakirodalmi utalásokkal, valamint szakkönyveket olvastam erről a témáról, vagyis a szocializálódás előtti, három év alatti kisbabák és kisgyermekek életéről. 2005-ös évben Csecsemő – Szülő Konzulens képzés tananyaga elmélyítette bennem az addig sok tucat helyen olvasottakat, és a tapasztalatokat.
Miért Kreatív Baba a neve?
A kreativitás átszövi életünket, legyen szó problémamegoldásról, főzésről, alkotótevékenységről, művészeti alkotások élvezetéről, és természetesen, (de mint látszik nem kizárólagosan,) művészetről. Az egészséges emberek mind a két agyféltekéjüket használják, a racionális balt, és a kreatív jobb agyféltekét. A világ fejleszteni fogja a racionális gondolkodásunkat. De rajtunk, szülőkön áll, hogy engedjük-e fejlődni a jobb agyféltekét, a kreativitást… és hogy a kettő hogyan fog együtt munkálkodni a gyermekben.
Kreatív nevelésről szól?
A baba kreativitásáról beszélgetünk, valamint játéktevékenységről többféle élethelyzetben.
A központi gondolat: „hogyan játszunk és neveljünk úgy, hogy a gyermek veleszületett kreativitásának kibontakozását segítsük”. – és természetesen ne gátoljuk a túl korán bevezetett tiltásokkal (vagy éppen hogyan tiltunk a NEM szó nélkül…)
Ezek a helyzetek: játék a gyermek szobájában, játék és felfedezés a lakásban, házimunka és a gyermek, nyelv, zene könyv, valamint a „mit mikor” kérdésköre.
A kreativitás, mint minden kipróbálása, sok tevékenység megtapasztalása, önmagunk kifejezése jelenik meg.
Szükséges fejleszteni a kisbabát? Nem „okos” alapvetően?
A baba a tudás lehetőségével érkezik hozzánk. Agya felkészült hatalmas mennyiségű lexikális tudás (megnevezés, nyelv, idegen nyelv) és érzet (éhség, öröm, fájdalom, egyensúly) megélésére és raktározására. Minél több FELDOLGOZHATÓ információt adunk neki (inger-gazdag környezet, mondóka, mese) annál jobban használja majd a későbbiekben további tapasztalat raktározására és feldolgozására agysejtjeit. „ha valami használatban van, jobban dolgozik”.
A kisbaba tehát OKOS, de érdemes odafigyelnünk, mivel töltjük meg agyának, a kis számítógépének, memóriáját.